Yoga heeft veel voordelen.  Zo helpt het bij het soepeler worden van spieren, het vergroten van kracht, het verbeteren van ademhaling en het loslaten van spierspanning.
Als je aan yoga doet word je leniger, maar
dat is een effect van yoga en niet een vereiste. Daarnaast heeft yoga een gunstig effect op het verbeteren van ontspanning en slaap en stimuleert het de doorbloeding, wat voordelen heeft voor het hele lichaam.

Mijn lessen zijn voor iedereen toegankelijk, of je nou een beginnende of ervaren yogi bent.

Hatha yoga

Met Hatha yoga, de 'moeder' van alle yogavormen, breng je lichaam en geest in evenwicht. Met behulp van de verschillende oefeningen werk je aan je lichamelijke conditie door het uitvoeren van fysieke houdingen (asana’s), die een gunstig effect hebben op je coördinatie, concentratie, uithoudingsvermogen, soepelheid en ontspanning van je lichaam. Elk lichaam is uniek in zijn lichaamsbouw, flexibiliteit en motoriek. Naast het fysieke aspect breng je met het beoefenen van yoga ook de geest tot rust. In deze lessen laat ik je kennismaken met klassieke hatha yoga, en  lessen waarin de houdingen elkaar in een flow opvolgen, op geleide van de ademhaling.

Mindful yoga

De Mindful yogalessen hebben een rustiger karakter waarbij, naast de asana’s (‘the mindful way’), veel aandacht is voor ademhalingsoefeningen. De lessen focussen zich op de gezondheid van de wervelkolom, de vrijheid van de ademhaling en het meditatieve aspect dat hierbij kan helpen. De uitnodiging is om oprecht te luisteren naar signalen van je lichaam, van ‘doing’ modus naar ‘being’ modus. Een ervaring die zich ook zal gaan vertalen naar de rest van je leven.